machine
Aktuálne počasie Brezno
chata pod chopkom Fúkaná izolácia pizzeria u juraja preprava.info

Správy

Pondelok, 18. augusta 2014 • 10:10.11 • informujeme

18727x

I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek

Mesto Brezno a Slovenská správa ciest (Investičná výstavba a správa ciest) Banská Bystrica v súlade s § 34 ods. 3 zákona č. 24/2006 Z.z, oznamuje občanom mesta, orgánom miestnej a štátnej správy a ostatnej verejnosti, že spoločné verejné prerokovanie "Správy o hodnotení činnosti" podľa § 31 zákona č. 24/2006 Z.z., o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, v platnom znení, k navrhovanej stavbe „I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek" sa uskutoční dňa:

25.08.2014 /pondelok/ o 16:30 hod.
v zasadacej miestnosti Mestského úradu v Brezne,
na Námestí gen. M. R. Štefánika 3

Dokument "Správa o hodnotení činnosti" podľa § 31 zákona č. 24/2006 Z.z., o posudzovaní vplyvov na životné prostredie, v platnom znení, k navrhovanej stavbe „I/66 Brezno – obchvat II. etapa 2. úsek" je možné si stiahnuť zo stránky www.brezno.sk


Predmetom posúdenia je posledná časť obchvatu mesta Brezna (v troch variantoch), ktorý zabezpečí preloženie cesty I/66 mimo centrum mesta, čím sa vyrieši neudržateľná situácia v cestnej doprave prakticky v celom meste.

CestaI/66 Brezno-obchvat, II. etapa, 2. úsek je posudzovaná vtroch aktívnych variantoch a to variant A-hnedý, variant B-fialový avariant C-modrý.

Stručný popis technického a technologického riešenia

Variant A - hnedý (popri Hrone)
Celková dĺžka: 0,859km
Variant A sa začína v okružnej križovatke Kiepka v km 3,100 II.etapy, 1.úsek. Trasa od okružnej križovatky vedie v násype vo výške cca 7 m, nasledovne vedie severne pri ľavom brehu rieky Hron estakádou s dĺžkou cca 529m. V 0,240 km estakáda križuje miestnu komunikáciu a železničnú trať. V km 0,556 trasa mimoúrovňovo križuje existujúci most na Kuzmányho ulici, ktorý bude zachovaný. V km 0,710 až 0,760 vedie trasa v násype vo výške cca 4 m. V km 0,770 nasleduje mostná konštrukcia nad riekou Hron s dĺžkou cca 50 m. Koniec úseku je v okružnej križovatke „Brezno“, ktorá sa vkm 0,858 napája na existujúcu cestu I/66.

Variant B - fialový (tunelový)
Celková dĺžka: 1,604km
Trasa začína v okružnej križovatke Kiepka odkiaľ pokračuje severovýchodným smerom ponad mestskú zástavbu na ulici Brezenská. Trasa od začiatku úseku vedie v násype vo výške 4 až 13 m. V km 0,090 prekonáva mostom potok Brezenec. V km 0,290 vedie trasa mostnou konštrukciou s dĺžkou cca 160 m. V km 0,441 trasa križuje cestu I/72. Ďalej trasa obchvatu vedie v násype v km 0,450 s dĺžkou cca 50 m. Následne sa vkm 0,490 zahlbuje do masívu vrchu Židlovo, ktorý prekonáva tunelom dlhým 787 m. Vkm 1,340 trasa vychádza z tunela a pomocou mosta s dĺžkou cca 120 m prekonáva železničnú trať a rieku Hron. Na konci úseku sa napája na existujúcu cestu I/66 pomocou križovatky „Predné Halny“.

Variant C - modrý (cez Rohoznú)
Celková dĺžka: 2,439km
Trasa je plynulým pokračovaním II.etapy 1.úsek. Začína v okružnej križovatke Rohozná s cestou I/72 odkiaľ pokračuje severovýchodným smerom po južnom úbočí vrchu Židlovo. Takmer celá trasa vedie v záreze v hĺbke 5 až 25 m. V km 0,910 až 1,100 vedie miernym násypom, ďalej trasa vedie opäť zárezom po km 1,780. Pokračuje násypom do výšky cca 13 m. V km 1,890 vedie mostná konštrukcia s dĺžkou cca 450 m. Mostná konštrukcia prechádza údolím Hrona, kde prekonáva v km 2,047 železničnú trať č.174, ďalej v km 1,887 až 2,337 križuje potok Rohozná a rieku Hron. V km 2,216 križuje železničnú trať č. 172. Trasa pokračuje násypom s výškou cca 12 m v km 2,340. Následne trasa obchvatu v km 2,558 nadväzuje na existujúcu cestu I/66 v mieste kríženia s potokom Ježová. Na konci úseku je navrhnutá križovatka „Zadné Halny“, ktorá umožňuje napojenie na existujúcu cestu I/66.

Varianty navrhovanej činnosti (stručný prehľad)

V rámci Správy ohodnotení činnosti (Správy EIA) sa budú posudzovať nasledovné varianty:

Variant A(hnedý)

Variant A predstavuje jednu alternatívu riešenia trasy spojenia spojením trasy obchvatu s existujúcou cestou I/66 a tým priame odvedenie tranzitnej dopravy v smere Banská Bystrica - Polomka mimo centrum mesta Brezno. Začína v križovatke Kiepka a pomocou okružnej križovatky „Brezno“ sa nakoniec napája na existujúcu cestu I/66. Celá trasa je vedená nad úrovňou terénu (nadúrovňové vedenie-estakáda).

Variant B(fialový)

Nakoľko táto trasa obchvatu mesta Brezno prechádza územím so zložitou geomorfologickou skladbou a členitosť terénu neumožňuje viesť trasu iba po povrchu, bolo nutné riešiť vedenie trasy pod vrchom Židlovo v tuneli. Trasa vedie od okružnej križovatky Kiepka s cestou I/72 po masív vrchu Židlovo, ktorý prechádza tunelom (tunelové vedenie). Na konci pomocou mosta prekonáva rieku Hron a napája sa na existujúcu cestu I/66 pomocou križovatky „Predné Halny“ v nadúrovňovom vedení.

Variant C(modrý)

Variant C začína v okružnej križovatke Rohozná s cestou I/72, z juhovýchodu obchádza masív Židlovo, prekonáva vodné toky Rohozná, Hron a ukončený je napojením na existujúcu cestu I/66 v mieste kríženia s vodným tokom Ježová križovatkou „Zadné Halny“. Trasa variantu C vedie prevažne zárezmi miestami s hĺbkou až 25m pod úrovňou terénu (podúrovňové vedenie).

Celkové náklady (orientačné)

Variant A (hnedý): 24,890 mil. €
Variant B (fialový): 36,442 mil. €
Variant C (modrý): 74,155 mil. €

Zdroj: www.brezno.sk, dokument I/66BREZNO–OBCHVAT, II.ETAPA, 2. ÚSEK SPRÁVA OHODNOTENÍ ČINNOSTI